Ciele
|
|
Žiakom
osvojované vedomosti a zručnosti
|
Žiakom
rozvíjané spôsobilosti
|
·
Pripraviť,
uskutočniť aj vyhodnotiť jednoduchý fyzikálny experiment.
·
Zostrojiť
graf závislosti hmotnosti telesa od počtu guľôčok.
·
Zostrojiť
graf závislosti hĺbky ponoru od hmotnosti telesa.
·
Prezentovať
výsledky pozorovania a merania pred spolužiakmi.
·
Pracovať
v kolektíve, vzájomne komunikovať, rešpektovať názory druhých.
·
Poznať
pojmy: plávajúce, vznášajúce a potápajúce sa telesá vo vode.
|
· Riešiť problémy postupom: formulovanie
problému – vyslovenie hypotézy – realizácia pokusov a meraní, spracovanie,
posúdenie a interpretovanie výsledkov pokusov a meraní.
· Zdieľať a prezentovať výsledky pred
spolužiakmi.
· Diskutovať/obhajovať výsledky/
argumentovať.
|
Požiadavky
na vstupné vedomosti a zručnosti
|
|
·
odmerať
hmotnosť telesa a objem telesa vhodne vybraným meradlom,
·
zaznamenať
namerané údaje správnym zápisom,
·
zostrojiť
graf lineárnej závislosti a zistiť hodnoty z grafu,
·
prezentovať
výsledky pozorovania pred spolužiakmi.
|
|
Riešený
didaktický problém
|
|
Cieľom
vyučovania by malo byť, aby žiaci dospeli k záveru, ako závisí správanie
sa telies v kvapalinách od hustoty – kvapaliny i tuhého telesa.
V rámci tejto aktivity by mali splniť čiastkový cieľ – zistiť, ako
závisí správanie sa telesa v kvapaline od jeho hmotnosti a ako
súvisí s použitou kvapalinou.
|
|
Dominantné
vyučovacie metódy a formy
|
Príprava
učiteľa a pomôcky
|
· riadené bádanie
· skupinová forma (4-5 štvoríc žiakov)
|
· Počítač, softvér COACH (alebo iný softvér
určený na grafické spracovanie dát),
· pripravená aktivita zataz_v_slamke.cma
· nádoba, voda, alpa, slamka so zataveným
koncom, guľôčky (napr. broky), gumičky, pravítko, váhy, papierové utierky.
|
Diagnostika splnenia
vzdelávacích cieľov
|
|
Pozorovanie žiakov pri
činnosti, diskusia o odpovediach na otázky k danej aktivite, tvorba záverov z
aktivity v pracovnom liste a samohodnotiaca tabuľka žiakov.
|
FYZIKA - je jednou z najstarších akademických disciplín pôsobiacich v ľudskej kultúre.
Práva samostatnej vednej disciplíny získala počas vedeckej revolúcie v 16. storočí. Napriek tomu je ťažké vymedziť hranice fyziky.
CIEĽOM PROJEKTOV JE POZOROVANIE JAVOV, KTORÉ SA DEJÚ OKOLO NÁS, PREMÝŠĽANIE O ICH PODSTATE, POROZUMENIE FORMOU EXPERIMENTOV.
"RADOSŤ Z UVAŽOVANIA A Z CHÁPANIA JE NAJKRAJŠÍM DAROM PRÍRODY." ALBERT EINSTEIN
utorok 10. marca 2020
Ponor telesa
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára