FYZIKA - je jednou z najstarších akademických disciplín pôsobiacich v ľudskej kultúre.
Práva samostatnej vednej disciplíny získala počas vedeckej revolúcie v 16. storočí. Napriek tomu je ťažké vymedziť hranice fyziky.

CIEĽOM PROJEKTOV JE POZOROVANIE JAVOV, KTORÉ SA DEJÚ OKOLO NÁS, PREMÝŠĽANIE O ICH PODSTATE, POROZUMENIE FORMOU EXPERIMENTOV.
"RADOSŤ Z UVAŽOVANIA A Z CHÁPANIA JE NAJKRAJŠÍM DAROM PRÍRODY." ALBERT EINSTEIN

utorok 10. marca 2020

Ponor telesa

Ciele
Žiakom osvojované vedomosti a zručnosti
Žiakom rozvíjané spôsobilosti
·         Pripraviť, uskutočniť aj vyhodnotiť jednoduchý fyzikálny experiment.
·         Zostrojiť graf závislosti hmotnosti telesa od počtu guľôčok.
·         Zostrojiť graf závislosti hĺbky ponoru od hmotnosti telesa.
·         Prezentovať výsledky pozorovania a merania pred spolužiakmi.
·         Pracovať v kolektíve, vzájomne komunikovať, rešpektovať názory druhých.
·         Poznať pojmy: plávajúce, vznášajúce a potápajúce sa telesá vo vode.
·      Riešiť problémy postupom: formulovanie problému – vyslovenie hypotézy – realizácia pokusov a meraní, spracovanie, posúdenie a interpretovanie výsledkov pokusov a meraní.
·      Zdieľať a prezentovať výsledky pred spolužiakmi.
·      Diskutovať/obhajovať výsledky/ argumentovať.
Požiadavky na vstupné vedomosti a zručnosti
·         odmerať hmotnosť telesa a objem telesa vhodne vybraným meradlom,
·         zaznamenať namerané údaje správnym zápisom,
·         zostrojiť graf lineárnej závislosti a zistiť hodnoty z grafu,
·         prezentovať výsledky pozorovania pred spolužiakmi.
Riešený didaktický problém
Cieľom vyučovania by malo byť, aby žiaci dospeli k záveru, ako závisí správanie sa telies v kvapalinách od hustoty – kvapaliny i tuhého telesa. V rámci tejto aktivity by mali splniť čiastkový cieľ – zistiť, ako závisí správanie sa telesa v kvapaline od jeho hmotnosti a ako súvisí s použitou kvapalinou.

Dominantné vyučovacie metódy a formy
Príprava učiteľa a pomôcky
·      riadené bádanie
·      skupinová forma (4-5 štvoríc žiakov)

·      Počítač, softvér COACH (alebo iný softvér určený na grafické spracovanie dát),
·      pripravená aktivita zataz_v_slamke.cma
·      nádoba, voda, alpa, slamka so zataveným koncom, guľôčky (napr. broky), gumičky, pravítko, váhy, papierové utierky.
Diagnostika splnenia vzdelávacích cieľov
Pozorovanie žiakov pri činnosti, diskusia o odpovediach na otázky k danej aktivite, tvorba záverov z aktivity v pracovnom liste a samohodnotiaca tabuľka žiakov.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára